Thursday, February 12, 2015

Solskensgarnet

Jag har verkligen blivit "bitten by the spinning bug". Det är så roligt att spinna nu när man känner att man börjar få lite mer kontroll över resultatet. Jag fortsätter att arbeta mig igenom all fin ull från Manduzana. Så tillåt mig presentera Solskensgarnet:


Ullen består av 70% merino och 30% bambu. Hur fint som helst!


Färgen heter "Autumn yellow" men jag kallar det för "Solkensgarnet" eftersom det lyste upp det grå vädret så bra. Risk föreligger dock att det blir ytterligare en härva som känns för fin att sticka med...

3 comments:

Anonymous said...

Åh så vackert! Synd att man inte kan känna på det ;). Men varför låta det ligga for ever? Först kan det väl pryda sin plats i en korg eller så ett tag. Sen kan det vackra garnet bli något lika vackert stickat (eller inslag i en halsduk om du väver). När inspiration, lust och ledig tid infaller samtidigt ...

Ann-Sofie said...

Ja det är visst beroendeframkallande att spinna.

Manduzana stickar said...

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser vad du spinner av ullen!