Tuesday, December 26, 2017

Riddari

Tänkte göra ett numera ovanligt gästspel på min egen blogg! Är så himla nöjd att denna tröja äntligen är här så jag måste bara visa upp den...


Den är alltså en Riddari till min man. Den är strl Large och stickad i Léttlopi.


Jag hade intentionen att han skulle få den i 40-årspresent i juli 2016. Då var den dock bara halvfärdig, så han fick den med stickorna i. Sedan stickade jag klart den till förra julen, så då fick han den i julklapp också.


Sedan dröjde det ända till i höstas, alltså ett år senare innan jag kom mig för att blocka den och nu, efter ytterligare ett par månader har jag alltså fotat den...


Ja, vad säger man... Bättre sent än aldrig?


1 comment:

Ewa med bloggen tygochgarn said...

Så fin Riddari i din färgkombination! Som jag skrattade när jag läste att du gett bort samma tröja i både födelsedagspresent och julklapp. Nästan som mina försenade julklappsvantar - hann inte sticka mer än ett par till mina två döttrar, så de fick var sin vante i julklapp och sedan stickade jag som besatt efter jul för att få klart de andra två vantarna ...