Monday, July 7, 2014

Bär med mjölk och vårkänslor

Jag har semester och ägnar den (bland annat) åt att spinna. Jag är färdig med Berries with milk t.ex:


Det är, som sagt, 100% cheviot köpt i Manduzanas Etsy-shop och handfärgat av henne. Det var svårt att spinna men jag är ändå nöjd att resultatet blev både tunnare och jämnare än mitt första spinnförsök. Fast lite ångrar jag att jag inte lämnade det entrådigt...


Sen har jag dessutom gått med i Manduzanas fiberklubb (via samma länk som ovan). Då får man under juni, juli och augusti hem ett paket med ull. Jätteroligt att få en total överraskning i brevlådan! Anmälningstiden har nu gått ut men om vi flörtar lite kanske Amanda drar till med en till fiberklubb i höst?!


Ullen är värsta lyxblandningen av Polwarth, Tussah silk och Baby camel. Självklart var jag tvungen att prova på direkten!


Supermjukt och fint är det och det är verkligen spännande att se hur olika olika fibrer beter sig när man spinner det. Just nu övar jag på att spinna tunt! Amanda har handmålat ullen och kallar den Vårkänslor. Passande namn eller hur ?!


5 comments:

Eva Hudin said...

Vilken skillnad från ditt första försök :-)
Bra jobbat, Hedvig!
/Eva

Evas Pyssel said...

Jisses vad du har lärt dig.Det var många ord i det du skrev som jag inte har en aning om.
Jag har plockat av frökapslar till dig så de kommer snart på posten.
Ha en härlig spinningsommar
Kram Eva

Linda said...

Jag spinner också min fiberklubbsull just nu - härlig att spinna och det blir verkligen jättefint. Det har ännu inte lyckats fastna på bloggen dock... :)

Siv said...

Vad duktig du blivit på att spinna!
Ska bli spännande att se vad du stickar i de fina garnerna....

Manduzana stickar said...

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser att du skriver så fint om min ull!
Det ser verkligen ut som att du fått in snitsen i spinnande. Heja :)