Tuesday, August 25, 2015

En ledsam historia...

Här har det varit tyst ett tag. Det beror på att jag är ledsen. Jag skulle nämligen ha hämtat mina kaniner förra måndagen. Söndagen innan får jag dock ett mail att de inte växt till sig såsom uppfödaren hoppats och att hon därför vill behålla dem i tio dagar.

Efter det ringer jag henne flera gånger om dagen i en vecka för att få mer information, men ingen svarar. Jag mailar och ber henne ringa upp, men ingen ringer. Tills i söndags när jag får ett kort mail där det står att kaninerna blev för svaga och avlivades och att hon hoppades jag skulle hitta nya kaniner någon annanstans...


Vilket skämt till uppfödare! Självklart kan det bli något fel på kaninerna, men fegare beteende får man väl leta efter?! Bemöter man sina kunder på det sättet? Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till vad som faktiskt hände. Det värsta är nästan att jag, pga olika saker, tror att hon rent och slätt ljuger för mig. Det är något som inte stämmer. Kanske har kaninerna lovats bort till någon annan eller liknande. Hur som helst ångrar jag innerligt att jag någonsin tog kontakt med Nimbus kaningård!

Sedan jag la ut detta på FB och Instagram i söndags har inte mindre än tre olika personer kontaktat mig, både kaninköpare och uppfödare, och bekräftat att denna uppfödare inte är seriös. Så, går ni i kaninköpartankar - håll er borta! Och sprid ordet!

Nu är jag bara så himla ledsen, har till och med tappat sugen till att sticka. För att inte tala om Malena! Vi hade både varit och hälsat på dem och gett dem namn. Försöker bryta ihop och gå vidare och har nu börjat snoka bland andra uppfödare, men det är lite svårt för jag hade ställt in mig på just de kaninerna. Fortsättning följer...

5 comments:

krakel said...

Usch så tråkigt. Stackars er. Hoppas ni hittar några andra kaniner snart, det finns många andra urgulliga.

Henrietta said...

Tråkigt och ledsamt! Men ändå tur att det blev så nu. Tänk om ni fått hem 2 sjuka kaniner?
Lycka till i jakten på nya små vänner att älska!
Kram Henrietta

Anneli said...

Så fruktansvärt! Och så otroligt märkligt agerande av uppfödaren. :-(
Stor kram till er!

Siv said...

Trist!
Jobbigt som vuxen att ställa om sig. Men för barn är det ju ännu värre.
Hoppas ni hittar nya snart.
Kram

Virvelvind said...

Men fy vad dåligt gjort!! 😡 Min svägerska föder upp kaniner i mindre skala. Hojta till om du är intresserad. Lejonhuvad dvärgvädur eller vad de kallas. Hälsningar// Hon som inte har så stor koll..