Saturday, August 8, 2015

Sommarprojektet, del 1

Mitt stora sommarprojekt denna sommar är att spinna garn till en hel kofta. Nu är jag klar med del ett av projektet, nämligen spinnandet.


Ullen är handfärgad av bästa Manduzana, den var från början april månads ull i hennes fiberklubb jag är med i. Men jag blev så förtjust så jag beställde 200 g till!


Och nu har jag alltså spunnit färdigt. Återstår bara att sticka koftan då. Det ska bli en Emelie är det tänkt, men jag har en känsla av att del två av sommarprojektet snarare kommer bli ett höstprojekt...

3 comments:

Evas Pyssel said...

Så vacker färg på det där garnet. Och handspunnet, det är oslagbart. Du är fenomenal Hedvig. Kram Eva

Prettomorsan said...

Rolig idé, jag satt just och funderade på om jag inte skulle ge mig på att spinna till att sticka en kofta. Måste bara försöka räkna ut hur mycket ull jag måste köpa. En Emelie stickade jag i vintras, väldigt fin är den! Perfekta klänningskoftan.

Manduzana stickar said...

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se dom här bilderna!