Tuesday, October 27, 2015

En liten mössa på stickorna

Med betoning på liten! I vintras tappade jag ju den här på tunnelbanan, så nu har jag ingen mössa (eller jo, jag har en randig bomullsmössa från Polarn och Pyret som man ser ut som en bäbis i). Slutsats - jag måste sticka mig en ny mössa trots att jag inte är så förtjust i att sticka mössor.


Därför rotade jag lite bland befintliga garner och mönster och hittade både garn och mönster som jag köpt för flera år sedan och glömt bort. Jag har till både mössa och vantar. Setet heter Hedvig (därav inköpet) och är designat av Tålamodspåsen.

Men, självklart blir mössan för liten. Och nej, jag orkade inte göra ett stickprov. Jag orkar heller inte repa upp och inte sticka en ny, så denna får nog bli Malenas. Så står jag där utan mössa fortfarande...

To be continued.

4 comments:

nattugglan said...

hej!Fin blir den din nya mössa.Oj skitt då man tappar en sak,inte kul, hoppas det va nån som sätter värde på den! Tröjan el koftan va också så fin!.

Rosenvante said...

Nej så snopet.

Emilia said...

Fin blir den i alla fall - men typiskt med storleken!

Evas Pyssel said...

Väldigt snygg och den blir Malena säkert jätteglad för. På´t igen Hedvig !!!!!
Kram Eva