Sunday, October 4, 2015

Färdig Hitofude

Tack för alla gratulationer!

Och som sagt, jag har lite mer energi nu för jag har stickat klart min Hitofude (efter att ha haft fyra varv kvar i 2 månader). Så här blev resultatet:


Färgen är svår att fota, den är lite grönare än på bilden men det får duga.

Mönster: Hitofude Cardigan av Hiroko Fukatsu
Garn: Madeline Tosh Merino Light
Stickor: 3,5 mm


En jätteskön tröja som var rolig att sticka. Den stickas ju i ett enda stycke på ett lite speciellt sätt, så den enda montering som behövdes var att fästa några trådar. Det gillar jag!


Den passade dessutom väldigt bra till min brudklänning (som fortfarande går över magen som börjar puta)!


För en gångs skull har ju jag också stickat en trekvartsärm. Är ju så kall av mig att jag ofta stickar dem långa, men tänkte nu att jag kunde ha en tight tröja under nu på vintern.


För övrigt håller jag på och stickar klart läxan till nästa helgs kurs på HV. Mer om det senare!

3 comments:

Unknown said...

Den är helt underbart vacker! Önskar jag kunde sticka en till mig själv!

Anonymous said...

Jättefin kofta! Verkar vara en bra modell när man är i "välsignat tillstånd" också ;) Grattis till både kofta och väntad tillökning!

Emilia said...

Så vacker den är - nu blir jag ännu mer sugen på att också sticka en!