Friday, October 14, 2016

Baggydress till Kim

Vad kul att det var så många som fortfarande tittar in här och uppskattar bloggen. Självklart är det så att man bloggar mycket för sin egen skull, men jag har verkligen uppskattat er läsare genom åren! Så, det blir allt att ge den en ny chans!


Jag har sytt en hel del till Kim under den tid det varit tyst här. Idag orkar jag inte riktigt leta reda på bilder och sammanställa allt (kanske vid något senare tillfälle) så jag börjar med att visa upp det senaste projektet, en baggydress.



Mönstret är från Hallonsmula design och tyget från Paapii design (i vanlig ordning köper jag mest stuvar begagnat). Det är första gången jag syr efter det här mönstret och är i huvudsak jättenöjd. Halsringningen blev lite stor bara, det ska jag korrigera till nästa försök.

Jag tycker jag fick till placeringen på igelkotten (eller vad det nu är för en filur) där bak riktigt bra! Fast det var inte riktigt medvetet, det såg jag när jag satte på den för första gången. Kim verkar ha godkänt den i alla fall, det är huvudsaken!


För övrigt är Kim över ett halvår nu och ägnar sig idogt åt kryp- och sittövningar. Friden är definitivt över, hundmatskålen är en klar favorit. Nu ska jag färdigställa en liten body jag sytt (har bara de tråkiga tryckknapparna kvar), så den får ni se i ett inlägg längre fram!


1 comment:

Linda said...

Ååååååh vilken fin! 😍 Älskar både själva dressen och tyget! Underbart!
Kan man beställa en? 😜