Wednesday, October 19, 2016

Small Flowers Mitts

Eftersom jag gav bort mina halvvantar till en rumänsk tiggare förra hösten så har jag verkligen varit i behov av att sticka mig ett par nya...


Valet föll på Pinneguris Small Flowers Mitts. Mycket eftersom jag hade det garnet hemma redan, Jamieson & Smith 2ply Jumper Weight, alltså. Jag hade rester över från när jag stickade min Richard the Roundhead plus lite turkost garn som räckte till hela vanten.

Jag gjorde om dem lite i tummen (gjorde den där klassikern att inte skriva ner ändringarna på första vanten och tro att man kommer ihåg det till andra vanten...). Jag tycks nämligen tycka om tightare tummar än resten av världen...


Men, nu är det att dra igång flyttpackningen som gäller så det får väl bli att blogga om det härnäst! Längtar efter flytten men det är onekligen lite arbetsamt att flytta med en liten bebis... Vill bara vara på plats på nya stället nu så att det roliga kan börja!

No comments: