Friday, December 9, 2016

Pyjamas

Nu blev det ett långt uppehåll här igen, och det beror helt och hållet på vår flytt. Det har varit arbetssamt med en bebis och alla prylar vi har. Jag lever ju ihop med en skrotsamlare så vi hade orimligt många kartonger. (Jag samlar ju endast på böcker, garn och tyg så eftersom det inte kan klassas som skrot så är jag inte skyldig). Men, nu börjar vi i alla fall komma i ordning så pass att det känns motiverat att sätta sig framför datorn och blogga en stund.


Jag har sytt ytterligare en pyjamas till Kim, enligt samma mönster som tidigare (Ottobre 1/2012). Tyget kommer från Paapii, som jag älskar.


Jag har fått en förkärlek för att göra näst översta knappen vit. Det började på baggydressen, där det blev lite fel avstånd på knapparna men nu har jag fortsatt med det även på denna.

Sprallig unge och dåligt ljus gör att det nästan är omöjligt att ta skarpa foton på Kim just nu, men denna blev ganska ok ändå.
Den är tagen i vårt gamla hus, ligger alltså lite efter med bloggningen.

Tycker det är så roligt att arbeta med detaljerna, som t.ex. att välja ut exakt vilket motiv som ska vara under fötterna osv. Det går åt mycket tyg, men det är det värt!

Även framsidan av fötterna ska ha specifika motiv!


Nu ska jag återgå till kartongerna, och hålla tummarna för lite mer stick/sytid framöver! Men vi trivs bra i nya lägenheten och jag är ju som fisken i vattnet i mina gamla hemtrakter igen.

No comments: