Monday, June 11, 2012

På stickorna just nu!

Äntligen har stickorna kommit igång igen när man inte behöver spendera all sin vakna tid med näsan i en bok...

Här kommer en liten summering av vad som befinner sig på stickorna just nu:



Först ut är Selbudeath-sockorna som jag påbörjade för över ett år sedan och som sedan blev liggande tills för några veckor sedan. De har nu växt sig så långa att jag snart är framme vid hälen. Jag känner på mig att dessa kommer bli ett par riktiga favoriter!


Nästa projekt är en slätstickad tunika. Bakstycket är färdigt, här är framstycket på framväxt. Sjukt tråkig stickning, men den kommer nog bli fin när den blir klar. Jag har dock lite svårt att sticka i så tunt garn med så grova stickor så det blir lite ojämnt, men jag hoppas det rättar till sig lite vid blockning...


Sista projektet ut är ett buss- och tunnelbaneprojekt och är en liten hemlis som jag avslöjar mer om sen...

Näpp, nu blir det fotboll! Eller ja, fotboll för älsk. Stickning för mig... Perfekt kombination!

14 comments:

Misemor said...

Ser ut som dine pinner har det litt travelt for tiden, hehe.. Blir spennende å se alt ferdig. =) Har tittet litt nedover bloggen her og det er mye jeg ikke har fått med meg (hatt det fryktelig travelt, sjø!).
Ha en koselig aften. Klem =)

Virvelvind said...

Nu fick du mig å smälta... Jag tänkte faktiskt på dig för någon dag sedan. Har börjat handarbeta, om än väääldigt amatörsmässigt och enkelt. Å förlåt att jag varit dålig att kommentera, jag har faktiskt kikat in här då och då. Men jag har funderingar på att börja blogga igen nu när jag börjar få lite mer tid. Å vantarna längst upp kommer bli supercoola! Det här blev väldigt rörigt när så mkt ska sägas i en kommentar... ;-)

Bettan said...

Mycket fint på stickorna!! Ska blir roligt att se de färdiga sakerna, sockorna blir jättefina, ja det blir säkert det andra arbetena oxå! Kram sytanten

Evas Pyssel said...

Vad flitig du är !! Du tar väl igen allt nu efter pluggandet. Härliga färger i tunnelbaneprojektet, vad månde bli av det ?
Kram Eva

disa said...

Så fina dina projekt ser ut!! =)

nesinom said...

Synd at det ikke gikk så bra for Sverige igår, men vi heier videre på fredag! En gang vil jeg også strikke de strømpene og ha en manchester kjol til :) Spennende med dine andre prosjekt også, gleder meg til å se dem ferdige. Ha en fin dag :)

skapa och inreda said...

Jag har alltid många olika stickprojekt som väntar på att bli klara. Gillar garnet i ditt tunnelbaneprojekt :)
Kram/Annika

Manduzana stickar said...

Du har mycket fint på gång nu :) Och välkommen tillbaka till stickvärlden, haha ;)

Lapp-Lisa said...

Är det dödskallar, är det?! Så fint!

Marion said...

Så mye fint du har på pinnene dine da! ;)

nattugglan said...

oj va du är duktig..sockorna va sjukt snygga!!! Tunikan blir fin sak du se då den blir klar..o tunnelbanestickningen va härliga färger..

Nettan said...

Du måste vara sjukt effektiv med stickorna! Vad många fina saker på gång du har! Sockorna blir så häftiga, och tunikan och tunnelbaneprojektet ska bli väldigt spännande att se :)

Mmatilda said...

Ja det var faktiskt ett häftigt sockmönster, med dödskallarna, intressant att se de andra sakerna också när de blir klara!

Annika GW said...

Oj, det var många fina saker på en gång. Kul med lite variation! Det gäller bara att göra klart så inget blir liggandes. Det blir så lätt att man glömmer var man var och då är det svårt att göra färdigt! / Annika