Wednesday, December 1, 2010

Garn och lägesrapport

Min kompis In ska ha barn snart så hon bad mig sticka något fint åt nykomlingen. Hon gav mig en summa pengar och fria händer. Jag sprang genast i väg till garnaffären och resultatet är detta:

Drops Alpaca

Jag kom hem med fem nystan Drops Alpaca och tanken är att det hela ska utmynna i följande mönster. De förhållningsorder jag fick var att det skulle vara till en lantunge och att det skulle vara könsneutralt. Så In, jag hoppas du är nöjd med mitt val!

Stickningen går ju vidare också. Så här långt hade jag kommit efter gårdagens stickcafé på facebook:

Steffes Blueshalsduk

Jag har väl mer eller mindre insett att jag inte kommer hinna göra alla, men nu siktar jag på att hinna göra så många som möjligt i alla fall. Och nästa kommer ju i alla fall gå snabbare eftersom det då bara är att kopiera den första i allt utom porträttet...

15 comments:

In said...

åh!!!skitfint ju,o jättefint mönster!gulle dig:*

4U2 said...

IMPONERAD, det är det första ordet jag kom på när jag så halsduken! Sedan tycker åtminstone jag att ditt val är perfekt med tanke på den som beställde barnsetet. Hoppas hon blir nöjd (jag tror hon självklart kommer att bli det).

Madeleine said...

Åh, Drops Alpaca som är så underbar. :) Började precis med en vante i det garnet. Och den koftan är söt, den har jag också tittat på!

Eva Hudin said...

Garnet ser härligt ut. Lillkoftan passar nog både stadsbarn och lantungar... Lycka till! Halsduken är jättefräck!

Pixi said...

Oh vad flitig du är !!Ser jättebra ut..vilka dagar är det stickkafé på fb?kram kram =)

Siv said...

Hej.
Vilken fin kofta du ska sticka!!
Hello Kitty mönstret hittade jag här:
http://www.pyssligt.se/stickning/gratismonster-hello-kitty-mossa
Vet inte om det är samma som på stickamera.
siv

Bettan said...

Hej! Svar på din fråga... nej jag ritar inte själv, det finns ett broderi som heter Swedish Santa från husqvarna och det är den jag använder, har bara förminskat broderiet lite. Kram sytanten

Maria said...

Det blir mysigt med lite babystickat i det garnet.
Jag är imponerad av din "motivstickning"!

Evas Pyssel said...

Vilket gulligt babyset !! Det måste hon väl bli glad åt. Och halsduken är så cool, men gu´ vilket jobb !! Kram Eva

Anta said...

Jösses vad du varit duktig, jag får inte många maskor stickade på onlinecafét glor på skärmen mest hela tiden. Är så nyfiken på hur den ser ut färdig,vad som syns nu så är den super läcker. Ha det så gott kram Anta

Rosenvante said...

Är så impad av din halsduk som du håller på med.
Koftan har jag också på min vill göra lista, ligger utskriven och väntar bara. Ett jättefint mönster, bra val.

Anita Tørmoen said...

Skjerfet ditt er stadig like imponerende:) Det babysettet blir sikkert kjempefint. Flott fargevalg også:)

Ozas Pysselverkstad said...

Hej !

Vilken cool blogg. Din blueshalsduk är jag grymt imponerad av. Har du hittat på mönstret själv ?

Hursomhelst kul att du vill vara med i min tävling !

mvh

Åsa

Fiff said...

Vilket ljuvligt koft-mönster! Det blir nog hur snyggt som helst! O hejaheja med halsdukarna, det är verkligen ett projekt som heter duga :-)

Nettan said...

Alltså jag har tittat på bilderna på halsduken så många gånger nu och jag bara fortsätter att bli lika imponerad igen varje gång du lägger ut en ny!

Själv började jag ett litet vantprojekt till dottern för en vecka sen, och häromkvällen repade jag upp allt igen för garnet blidde inge bra. Så jag är tillbaka på ruta ett. Sen tänkte jag på dig och din(a) halsduk(ar) och nu tar jag nya tag igen =) Kram!