Thursday, April 26, 2012

Att ta sig an ett UFO...

Minns ni sockorna jag påbörjade för över ett år sedan i Florida? När jag kom hem därifrån hamnade de av någon outgrundlig anledning i total träda. Kanske för att jag insåg att de var på väg att bli alldeles för stora. Hur som helst har jag nu äntligen tagit tag i detta UFO. Jag repade upp de förra, bytte till mindre stickor och har nu kommit ungefär lika långt igen:

Selbudeath

Sedan har jag blivit utmanad av Riot Yarn. Jag ska besvara 11 frågor och sedan hitta på elva nya frågor att ställa till elva personer. Så, here we go...

1. Hur kommer det sig att du började blogga?

Det föll sig naturligt när jag överhuvudtaget insåg att det fanns en hel handarbetsbloggvärld där ute. Då ville jag också vara med, ett beslut jag inte ångrat en sekund! Jag har fått många fina vänner, både i sajber och i verkligheten. Puss på er!

2. Har du något tix och i så fall vad?

Hmmm.... Kommer inte på något. Det är nog bättre att fråga min sambo om.

3. Spotify eller riktiga skivor?

Måste det ena utesluta det andra?

4. Lakrits eller choklad?

Chips.

5. Vad drömmer du om?

Just nu? Att flytta till något större!

6. Vilken är den bästa present du någonsin fått?

Vet inte riktigt men hamburgertelefonen jag fick i julklapp ligger ganska högt upp på listan...

7. Har du något favoritgarn?

Jajamänsan, Malabrigo Sock och Kampes tvåtrådiga ullgarn har klara topplaceringar!

8. Vem är den bästa stickdesignern genom tiderna?

Farmor.

9. Stickning eller virkning?

Ojojoj, där vinner stickning överlägset!

10. Hur många timmar i veckan handarbetar du?

*host*

11. Rundstickning eller stickning på två stickor?

Rundstickning.

Sådär, nu väljer jag att vidare utmana Eva, Manduzana, Nettan, Pysselfarmor, Elin, Rosenvante, 4U2, Sara, Disa, Annefia och Eva Hudin.

De frågor jag vill att ni ska besvara är:
1. Gräver du i smöret?
2. Vad gäller toapapper: är du en vikare eller skrynklare?
3. Hund eller katt?
4. Vilken person som du aldrig träffat skulle du vilja träffa?
5. Vad skulle du säga till mig om du stötte på mig?
6. Vad stod det i ditt senaste sms? (ok, man får censurera...)
7. Om du skulle få anlägga en ny kroppsdel av något slag, vad skulle det vara? (Personligen skulle jag vilja ha svans...)
8. Vad är det roligaste du stickat/virkat/sytt osv?
9. Favoritfärg?
10. Kjol eller byxor?
11. Ojojoj, nu börjar det bli svårt att komma på något... Ris, pasta eller potatis?

14 comments:

disa said...

Strumpan ser så fin ut redan nu!! Hm, då får jag svara på dina frågor då. =)

Evas Pyssel said...

Ufon är inte roliga.....jag har några i en låda som jag undviker att öppna.
Oj vilka svåra frågor. Får nog fundera ett tag på dem.
Ha en härlig helg !! Kram Eva

sofia said...

Åh tusan vad snygga de kommer bli! Nä man får nog inte automatiskt uppdateringar från nya bloggen, byt adress i reader eller vad du använder! Vill inte heller att du tappar bort mig : )

4U2 said...

Skall ta emot utmaningen men det kanske tar tid men inte så länge så det blir ett UFO ;)

4U2 said...

Ja, nu var det gjort! Utmaningen svarad på och publicerad ;)
ha en fin söndag!

Marion said...

Virkelig morsomt å lese dine svar også! :D

Pysselfarmor said...

Ja det är bäst att riva upp när man inte är nöjd....

och hmmm du vet väl sedan tidigare att jag aldrig tar sådana här utmaningar ;-)) det är inte min "grej"....

Rosenvante said...

Vilken tur att du tog upp det igen så de blir klara, för så fint mönster som det ser ut att bli är det ju synd att få dem att ligga oklara bara.
:) Vilka finurliga frågor, ska funderar lite så ska jag svara så ärligt jag bara kan.

Nettan said...

Ser fram emot att se de dära sockorna i färdigt skick. De ser så läckra ut!
Antar självklart utmaningen =)
SKA BARA =D tänka ut nya frågor att skicka vidare först... ♥

4U2 said...

Ville önska dig en fin valborg och nu vet du om någon plötsligt kommer fram till dig och kramas! ;)

Pysselfarmor said...

aaa...du bara retas ;-))

Om jag är duktig att packa i förväg så kan jag komma på torsdag som snabbast då - vi åker till Prag på fredagmorgon - jättetidigt!
Ha en jätteskön Valborg!

Emilia said...

Strumpan ser ut att bli riktigt fin och vad kul att läsa dina svar!

Saras pyssel said...

Så där ja, nu är frågorna besvarade! :-)

Lilli said...

Hi,hi, roliga frågor! Vad duktig du är som repar upp och börjar om, efter så lång tid :) Mönstret ser väldigt fint ut.