Monday, June 22, 2015

Alla kolambroderierna

Hoppas ni alla haft en fantastisk midsommar trots vädret! Själv tyckte jag det mest var skönt att utan dåligt samvete kunna sitta inne och sticka och spinna.


Jag tänkte jag skulle lägga upp bilder på samtliga färdiga kolambroderier. Det här ovan är sytt i järvsösöm, men i helt "fel" färger.



Nästa kolambroderi är Hallandssöm och en indisk version av Fröllingestjärnan från 1830-talet.


Sista broderiet har ni redan sett, men det är i alla fall en kolam-variant av svartstick.

Utställningen är nu i full gång, fram till i slutet av augusti, sedan kommer den åka vidare till Landskrona.

dieselverkstaden.se/evenemang/heliga-cirklar-tusen-tradar/

I samband med utställningarna kommer jag även hålla broderikurs både i Stockholm och Skåne på temat: Bygdebroderi i indisk tappning. Mer info om det kommer snart!

3 comments:

nattugglan said...

oj jisses så fina grejer, du kan du!!..Det är ju så mycket jobb med såntdär o snyggt blir det.Midsommarhelgen har gått i jobbets tecken, fähus med kalvning o sen AIV ,,o detta evigt regnande. ha det bra!

Evas Pyssel said...

Du är ju så fantastisk Hedvig. Jag är impad. Så vackra broderier. Synd att utställningen inte kommer till Kalmar. De brukar vara på alerten här. Men det har öppnat en utställning i Mönsterås nu....I hamn. fritt broderi . Ska alla gånger ta en sväng dit och kolla.
Ha det gott . Kram Eva

Manduzana stickar said...

Så vansinnigt snygga broderier. Du är så himla bra!