Sunday, July 12, 2015

Gary och Gunilla

Stora nyheter, vi väntar smått i vår flock! Närmare bestämt två stycken angorakaniner. Jag är som ett barn på julafton! Jag var hos uppfödaren för några veckor sedan och valde ut dem och idag var vi och hälsade på dem igen.


Detta är Gary, en svart angorapojke, och på bilden nedan hans syster Gunilla.


Hon är rysstecknad, och kommer alltså få svart näsa, öron, svans och fötter. Så sött!

Jag drömmer ju om att flytta någonstans där jag kan ha både får och alpackor, så detta är alltså starten på det projektet. För kaniner får man plats med även på en radhustomt! Nu ska vi bara stå ut att vänta i några veckor till innan de små flyttar hem till oss... Sedan ska jag spinna angoragarn!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis till tillökningen ;) ! Förstår att ni längtar. Jag ser fram emot att följa kaninernas utveckling - för du kommer väl att skriva om dem i bloggen? Jag är väldig nyfiken på det här med angorakaniner. Jag har själv en lejonkanin. Jag köpte den som sällskap åt dotterns kanin då jag misstänkte att hon inte skulle ta med sig sin kanin när hon flyttade hemifrån. Det gjorde hon inte heller, men kaninen dog efter ett tag. Men min Canelle lever. Men hon bor utomhus året om eftersom min man är allergisk. Funkar det med angorakaniner också? Eller måste de flytta in i garaget när de är nyklippta?

Anneli said...

Grattis! Jag funderar också på angorakaniner, men vet inte riktigt om de skulle trivas på balkongen haha. Men så himla roligt med kaniner. Jag har haft flera stycken av andra raser och de kan bli riktigt tama och gosiga om man bara ägnar tid åt dem.

Anonymous said...

Visste inte att steget från spinnrock till adekvata pälsdjur var så kort!! Du är för rolig (menat genompositivt förstås)! :) Ska bli spännande att följa

Henrietta said...

Så söta de är! Spännande att föda upp sitt eget garn ;)
//Henrietta