Sunday, July 3, 2011

Broderikaféets säsongsavslutning

Ojsan, nu blev det en lite längre, inte helt frivillig, bloggpaus på grund av lite datorhaveri. Men nu är jag tillbaka igen och tänkte visa er lite bilder från broderikaféets säsongsavslutning som skedde i torsdags.


Ett tappert gäng var vi som trotsade värmen i alla fall. Jag och Pysselfarmor tävlade i vanlig ordning om att komma först och denna gången vann hon. I broderiväg bjöds vi på både nyheter och gamla godingar...


En av nyheterna var Marias broderade ord från ett dokument vid namn A Concise Lexicon Of/For the Digital Commons. Jag kan inte riktigt förklara, det är bättre ni tar en titt i hennes egen blogg. Sä här såg det i alla fall ut än så länge:


Ett annat kärt återseende var Elisabet, som var med på broderikaféet den allra första gången, men som inte kunnat vara med sedan dess eftersom hon bor långt här ifrån. Men nu kunde hon komma förbi i alla fall, vilket var jätteroligt. Med sig hade hon ett riktigt häftigt broderi som är till en utställning i Örebro senare. Färgen på tyget är gjord med hjälp av en rostig spis. Coolt!


Själv påbörjade jag den andra mudden. Med lite efterarbete på kvällen när jag kom hem blev den klar. Nu ska jag bara sticka innermuddarna också och sedan sy ihop alltihop.


Tack för den här tiden alla trevliga brodöser och jag hoppas vi kommer igång igen till hösten. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska klara mig utan er ända tills dess...

12 comments:

Marion said...

Så koselig! :) Kunne tengt meg og lære brodering selv;) Ha en fortsatt fin fin søndag!
Klem

Pysselfarmor said...

Jamen nu fick jag förklaringen till varför du inte hann före mig med bilderna heller. Jag var nämligen ute och jagade dessa j-a mördarsniglar sedan på kvällen, så det blev himla sent innan jag lade ut bilderna.
Tänk vad tekniken är förarglig ibland!
Du ska se att whhhhhhhipps så är det augusti och vi ses - men vi håller ju kontakt...

Anonymous said...

Ha en härlig sommar! Vi kan väl höras på FB-sidan när augustivardagen börjar smyga sig på och abstinensen blir för stor :).

Eva Hudin said...

Så fina saker ni håller på med. Rostiga tyget är bara så läckert. Det kliar i broderi-fingrarna när man tittar på bilderna.

med nål och tråd said...

Lovely times!

Evas Pyssel said...

Vilka avancerade broderier ni gör. Jag är djupt imponerad. Snyggt och häftigt ! Kram Eva

Maria said...

Vad mysigt! Jag hade verkligen velat vara där, men det gick inte. Hoppas kunna komma i höst!

Fiff said...

Det är alltid kul att se din rapportering från brodericaféet! Du klarar dig säkert över sommaren, du har ju en massa andra handarbetskompisar i datorn :-)

mary-ann said...

va mysigt ni har det! :) jodå...Göteborg var underbar...en mysig stad med trevliga människor :) planerar redan att åka ned till 1a advent...men skal ju oxå en dagsvända till "Fjollträsk" sista helgen i augusti :p

Tina said...

Hihi, det var kul! Faktum är att jag är medlem i ett medeltids/renässansband, fast vi har paus just nu. Heter dock inte Tootitosh... ;)

Pysselfarmor said...

Duuuuu kanske detta är något för dig ;-)

http://littlegreen.typepad.com/romansock/2009/04/mollie-flowers-the-tutorial.html

Eva Hudin said...

Hedvig, det är jätteroligt med uteplats. Det tog mig över tjugo år att få en, det gick bra med balkong också, men visst är det speciellt att bara kunna kliva rakt ut i härligheten. Kanske kommer den dagen också för dig.