Monday, August 22, 2011

Tacksamhet!

Jag kom hem från Vindö igår och vilka presenter som låg och väntade på mig! Jag är alldeles överväldigad!!! Först ut var Nettan. Vi hade ju utlovat varandra ett litet hantverksbyte och jag gav henne ska bara-grytlappen. Nu fick jag tillbaka denna underbara lilla varelse:


Det är en liten japanska och hon är sååååå fin! Jättestort tack, jag älskar henne! Och hon är riktigt avancerad. Hon kan till och med vrida på huvudet. (Nu får jag virkkomplex...) Och spana in hennes vackra broderier på kimonon!

Av Nettans dotter, den berömda Konstnären, fick jag dessutom denna fina teckning:


Hon hade fått nys på att jag var rödhårig igen och då ritade hon en jättefin teckning av en rödhårig japanska till mig. Tack så jättemycket, den är hur fin som helst (jag känner mig minst sagt hedrad!) och hänger nu på vårt kylskåp!

Det japanska temat passar för övrigt väldigt bra eftersom jag anmält mig till en pysselstafett hos jonna d. Jag är först ut i vårt lag och det första temat är just Japan. Nu ska jag bara fundera ut något Japanrelaterat pyssel. Så länge låter jag mig inspireras av mina fina presenter...


Men presenterna tog inte slut där! I brevlådan låg även denna underbara ring, som jag vunnit hos Lena Nordin. Ringen är fantastisk och vi älskar varandra. Jätteroligt eftersom det var en sån där tävling som jag verkligen höll tummarna stenhårt för att vinna för att jag så gärna ville ha just denna ring. Tack så mycket Lena, den kommer bli välanvänd!

Och kika förresten in i Lenas shop där hon säljer massor av häftiga smycken!




15 comments:

Anonymous said...

Vilka fina presenter! Förstår att du är nöjd.

Misemor said...

Så flotte gaver du har fått, heldiggrisen!
Sjalet under er jo også superfint. Synd det lukter sånn av får da! Er det ingenting å gjøre med det? Vaske det med grønnsåpe eller noe?
Ha en trivelig blogguke, klem fra meg =)

Anelma handarbetar said...

Härliga presenter!

Kram Birgit

Pysselfarmor said...

Oj oj vad det "haglar" fina grejer över dig.
Aha nu är du hemma i "ekorrhjulet" igen - ses snart.

Pixi said...

Oh så härligt med presenter o sån fin teckning du fått, liknar dej på pricken!!Kram kram=)

Heldri said...

Vilka härliga presenter! Teckningen var ju fantastisk (och japanskan och ringen också). Du håller oss väl uppdaterade om hur det japanska pysslet fortskrider?

disa said...

Vilka härliga presenter! =)

Evas Pyssel said...

Wow vilken ring !! Passar dig precis. Och teckningen....hur läcker som helst. Kram Eva

Rosenvante said...

Man blir väldigt imponerad av allt men jag får nog säga att teckningen slår ut allt.:)

Fiff said...

Vilken bra dag! Men jag blev lite nervös först att du var klar med ditt japan-tema, för sen är det ju min tur..!
Vilken cool teckning, och vad roligt att du vann ringen! Kram

Caroline said...

Grattis till den häftiga vinsten! Och finfina presenter =) Hoppas du får en toppendag på uppropet! Pysselfika låter urmysigt =) Kram!

Nettan said...

Glad att du tyckte om japanskorna! :)
Jag har en hälsning från dottern ang teckningen... den föreställer faktiskt dig i kimono, och ingen annan! Fick bassning där för att jag missade förklara det :)
Kram från oss!

Anonymous said...

Gillar ringen!

Lovisa said...

HELT UNDERBAR docka, zoomade in på detaljerna, häftigt. Ringen var också underbar, har en liknande, dock lite mindre och med en 8 på.

Annefia! said...

Vilka fina presenter du fått!