Monday, May 27, 2013

Tips om broderitävling



Bild lånad från hemslojden.org

Går det att rädda världen med ett broderi? Den frågan ställer sig Hemslöjden i en ny broderitävling som drog igång här i dagarna och pågår fram till 2 augusti. Vilken teknik och material man använder är fritt och fina priser utlovas. Mer om tävlingen kan ni läsa här!

Själv har jag inte bestämt mig för om jag ska delta eller inte. Är ju inne i en broderisvacka just nu så jag känner ingen jätteinspiration, men å andra sidan kanske det är precis vad som behövs för att komma ur denna trista svacka. Ja ja, den som lever får se... eller, i varje fall den som följer min blogg!

3 comments:

Susannesblogg said...

va kul! tack för tipset. jag tänker delta. jag har ett projekt som jag har kommit halvvägs med som jag kan delta med.

Anelma handarbetar said...

Tyvärr tillhör inte broderier till min favorit sysselsättning, men jag klarar vissa delar av konsten.

Du kommer säkert på något, du som broderar så fina alster.

Kram Birgit

Pixi said...

det verkar lite invecklat för min del men absolut , ibland får man göra det ändå så att säga så brukar det lossan, ha nu en skön helg, kram på dej =)