Saturday, August 24, 2013

Blockningsvajrar!


Vilken makalös manick! Ja, jag premiärtestar alltså mina blockningsvajrar idag, som jag köpte i London i våras. Och de är ju underbara! Så enkelt, men så praktiskt. Och alla uddar blir likadana och man slipper sätta en nål i varje spets.

Tyvärr tycks de inte finnas i Sverige (än), men de lär väl gå att importera. Och jag kan bara säga: gör det! (Fast jag har hört ett par små fåglar viska att Stäkets Hantverk & Design ska ta in dem i höst).

Dödskallar till Malena

Som ni ser är det dödskallesjalen till min kära bonusdotter som snart är färdig. Och det är bra för kalaset är i morgon och då ska hon få den. Hoppas den hinner torka bara...

Jag gjorde en svart spetskant som ni ser och funderar på att kanske få till ett par tofsar också. Men, ni får se hela när hon har fått den!


7 comments:

Eva said...

Jag har insett sedan en tid tillbaka att jag är TOTALT omodern vad gäller "blockning"...
Ska just färdigställa en kofta och jag kör på urmodiga varianten nåla på strykbräda, fuktig handduk och "doft" av strykjärn...
Får kanske ta och uppdatera mig på Syfestivalen eller så. Vore nog på tiden:)
(Förresten, kom på att jag måste ändra dig i min blogglista. Där har stått "H handarb - mycket handarbete och EN tax"... DET har jag i alla fall uppdaterat!)

Skarvtjärns Greta said...

Oj vad fiffifg den nya grejen verkar. Undrar om man kan hitta den i Sverige?

Litet nystan - butiken med inspirerande garner i naturmaterial said...

Blockningsvajrar finns på Litet nystan i Stockholm.

Hoppas det är ok att jag berättar det Hedvig, om inte får du radera detta :)

Evas Pyssel said...

Perfekt manick. Jag har väl kört samma som den andra Eva , men man borde uppdatera sig förstår jag.
Jättehäftig sjal.
Kram Eva

Nettan said...

Det där måste jag prova! Jag har också kört "nål-metoden" och det är aldrig särskilt roligt, tycker jag.
Sjalen ser väldigt fin ut, det lilla hörn man ser :)
Håller på med en egen rosa just nu!
Ha det gott! ♥

Manduzana stickar said...

Hoppas Stäkets tar in dom, för jag är så usel på att blocka. Det blir alltid fult och ojämnt :p

Pysselfarmor said...

Ja just det Litet nystan tänkte jag på - har sett dem där.