Sunday, June 29, 2014

Knappångest!

Seriöst, Tant Kofta-koftan jag håller på och stickar är snart klar men varken det gråa garnet eller knapparna kommer räcka till att göra den mer än midjekort. Garnet kan jag beställa mer av men knapparna! Jag har ju köpt dem på Tusen Idéer. Där står det att att butiken är tillfälligt stängd för underhåll men när man googlar lite så framgår det att företaget konkat. Väldigt synd på en fin butik tycker jag...


Och väldigt synd för min kofta för det innebär att jag får ta bort alla knapparna och sätta dit nya. Jag har försökt ringa det telefonnummer som står på fakturan (ifall de har något litet lager kvar) men det går till någon helt annan person som inte har ett dugg med knappar att göra. Skumt!

Så oooooom du skulle sitta på ett par sådana här knappar så betalar jag bra för att kunna slutföra min kofta på det sätt jag tänkt mig!

5 comments:

Bettan said...

Den koftan blir kanonsnygg, hoppas du får tag på fler knappar! Kram sytanten

aliel said...

Åh så fin kofta, måste vara riktigt frustrerande att inte få till knapparna som tänkt. Jag kan iofs tänka mig att den skulle bli fin även om du varvade så att tex var tredje knapp blir av en annan sort. Som en nödlösning om du inte får tag på fler.

Myggan said...

Aliels idé om att blanda knappar blir fint tycker jag. En annan variant är att ha sista knappen precis nedanför bysten, knapp nr 6, och ha resten "löst". Det är oftast så jag gör och använder mina koftor med fler knappar. Fast du har väl förmodligen redan gjort knapphålen också. Lycka till!
/Anna

Eva said...

Den blir så snygg!
Och du, knappar.....
Du är ju med på FB? Är du med i Garnlådan? Thomas Kvist har en del knappar där nu.... I trä om jag bara minns rätt. Kanske värt kolla i alla fall?

Anonymous said...

Väldigt snygg kofta måste jag säga! Synd med knapparna, men det var en söt midsommarvovve du har!!