Tuesday, October 21, 2014

Äntligen broderilust!

Äntligen är min broderilust tillbaka, som jag har väntat! Det betyder att det går framåt med min bonad. Hela texten är till exempel färdig, som ni ser här bredvid. Jag har ju tidigare bara visat delar av den, men det ska alltså stå Hur svårt kan det va?

Jag bytte ju jobb i våras och arbetar nu för första gången som ensam arkivarie. Den ska därför sitta på mitt jobb som en pepp framförallt till mig själv. Men det kan nog finnas en och annan handläggare som också kunde behöva kontemplera lite över dess innehåll...

På kuppen har jag blivit kär i svartsstick. Rent estetiskt har jag varit det länge, men detta är första gången jag broderar det och komponerar eget. Så här ser början på ramen ut:


Det är så roligt att sitta och skissa och sedan se hur det blir när man broderar det. Vissa saker blir jättebra, andra gör man om. Likaså att sitta och bläddra i böcker och på nätet, inspireras av någon krumelur här och där och däremellan hitta på eget.

Just nu sitter jag hemma med nackspärr, så särdeles mycket broderat blir det inte. Men då kan man ju passa på att blogga om det!



7 comments:

Pelin said...

Men alltså, det är så snyggt!

Eva Hudin said...

SNYGGT!

Heldri said...

Så himla snyggt! Är det svartstick så fort det är svart på vitt eller är det något annat kriterium?

Fiff said...

Du är en fena på att brodera du!

Evas Pyssel said...

Du har så roliga texter på dina broderier. Men vad har du gjort när du inte har fått några tomater ???? Jag har haft mängder i år. Påminn mig så ska jag skicka tomatfrön till dig till våren. Jag håller på att samla och torka.
Kram Eva

Anonymous said...

Men oh, vad läckert!

nattugglan said...

åhh så himla tjusig text.. man kan brodera precis vad som helst o det blir så snyggt!Nackspärr,, va nog en "förebild" till din förkylning skulle jag tro