Tuesday, November 16, 2010

Carl-Einar Häckner

Okej, jag måste erkänna. Jag har en ordentlig crush på Carl-Einar Häckner. Det har jag haft i flera år. Jag såg honom första gången på Liseberg när jag var femton, och sedan dess har jag och farmor gått på allt som haft med honom att göra som vi har kunnat hitta i denna ändan av Sverige.

Nu såg jag honom igen i söndags och kom då på att jag glömt visa upp detta broderi. För några år sedan hade han en annons för en av sina varietéer i form av ett korsstygnsbroderi. Självklart kunde jag och farmor inte låta detta bero, som de fanatiker vi är, utan det hela var tvunget att tillverkas i full skala:

Carl-Einar <3

Farmor satte sig med ett förstoringsglas och ritade upp annonsen och jag broderade. Vi tog även ett kort på den och skickade till honom, men tyvär fick vi inget svar... det bekommer dock inte oss utan vi är fortsatt fanatiska fans!

12 comments:

4U2 said...

Vilket jobb ni la ner.

Anta said...

Vad ni är duktiga.

Anita Tørmoen said...

Så tøff han var:) Det er jo også en tålmodighetsprøve å brodere noe slikt:)

Anelma handarbetar said...

Vilket jobb ni har gjort. Snyggt jobbat.

Anonymous said...

Vilken fin hyllning till en av de roligaste människorna i världen. Jag är också ett stort fan!

SUADDA said...

Ni är ju för påhittiga tillsammans du och din farmor! =D Så "coolt" broderi! Så synd att ni inte fick något svar av huvudpersonen! Men jag är säker på att han uppskattade det ändå :)

Evas Pyssel said...

Så häftigt broderi ! Men vilken tråkmåns som inte tackade på något sätt !!!Man ska vara rädd om sina fans. Kram Eva

Pixi said...

Det var ju för dåligt att han inte kunde kommentera denna fina hyllning tilll honom!!
FY SKÄÄÄMS Carl-Einar!! Men jag fattar,(jag gillar oxå honom,så där fulgullig o rolig på samma gång!hehe..Ha nu en lovely weekend,kraaaam =)

Bettan said...

Hej!
Vad roligt att du hittade till mej. Då kan jag bli följare hos dej med och läsa vad du skapar..Kram sytanten

Eva Hudin said...

Hej Hedvig! Han är bara så söööt, så jag förstår verkligen både dig och din farmor. Det där med indiska smittkoppsgudinnor låter verkligen intressant och spännande. En gång för hundra år sedan lyssnade jag på(och läste) Birgitta Onsell då hon skrev och berättade om Gudar och Gudinnor ur ett könsmaktsperspektiv, det var mycket intressant.

med nål och tråd said...

Vilken broderihyllning till er favvo-carl-einar! Härligt härligt.

Det är klart du får komma och brodera med oss. Det finns ju så många stick-kaféer men inte så många ställen för brodöser att träffas på. Men bara så du vet så kommer du att bli omvänd och indoktrinerade så att du bara kommer att vilja brodera yllebroderi ;)

Anna - stickande trädgårdsstudent said...

okej, tack så mycket! Då får nog garn till en Pippitröja stå högst på önskelistan till jul!