Saturday, May 16, 2015

Sista helgen på HV

Förra helgen var det dags för sista kurstillfället på fortsättningskursen i stickning på Handarbetets vänner. Denna gång hade vi en sån där allt-möjligt-som-man-är-sugen-på-att-testa-gång. Detta är resultatet:


Musselstickning, skuggstickning och en liten restgarnssjal. Egentligen stod dubbelstickning på schemat också, men det har jag testat förr och kunnat konstatera att jag verkligen inte tycker om. Så den biten sket jag högaktningsfullt i.


Jag kom i samma veva på att jag inte heller blockat och bloggat om resultatet från den förra kurshelgen, så det kommer här. Olika tekniker och färgövningar.

Det är sorgligt som alltid när en kurs tar slut, men samtidigt längtar jag oerhört mycket efter hösten då jag börjar på tvåändsstickning på HV! Yey!

2 comments:

Siv said...

De där stickkurserna hade jag gärna gått, jag också. Riktigt avis blir jag på Tvåändsstickningen du ska gå till hösten.
Kikar in här titt som tätt,från mobilen, så det blir inte så ofta jag kommenterar.....
Kram!

Evas Pyssel said...

Oj vad många provlappar du har. Det är ju bra att få testa olika tekniker. Jag kan inte låta bli att tänka på mina provlappar som vi fick göra på seminariet. Jag har två fulla pärmar. Vad gör du med dina ?
Ha en bra vecka. Kram Eva