Monday, October 24, 2011

Tvåändstickat tampongfodral och blivande vantar

Jag gillar inte provlappar. Jag tycker inte om att anstränga mig för något som aldrig kommer komma till användning. Därför gör jag gärna något av de provlappar jag tillverkar på olika kurser. Så också med den senaste jag gjorde under kursen i tvåändsstickning. Den har nu blivit hopsydd och valkad och kan användas som till exempel tampongfodral...

Snajdigaste tampongfodralet?

Ja, egentligen kan den ju användas som fodral till allt möjligt, USB-minnen till exempel, men det var ju inte lika roligt...

Lååångsamt blir det en vante...

Sen går mina tvåändsstickade barnvantar framåt. Riktigt bra övning faktiskt. Det blir lite små fel här och där men dem lär man sig ju av, så det är ju bara bra! Hysteriskt roligt är det i alla fall.

22 comments:

SUADDA said...

Så fint fodral! =)

Marion said...

Kult! :))

BrittMarie said...

Jättesnyggt fodral , avundas er som kan detta...

Siv said...

Tvåändsstickning ser så snyggt ut. Hoppas det blir någon kurs här i södra delen av landet. Jag vill oxå kunna det!

Lilli said...

Gillar inte heller att sticka provlappar som inte blir något. Bra om de kan användas till något :) Känns lite mera meningsfullt då, även om det är meningsfullt att kolla stickfastheten så klart. Du är så välkommen till utlottningen! Roligt att du vill vara med! Lycka till!

Lilli said...

Jo, jag skulle ju också säga att ditt fodral är finemang! Jättegulligt!

Eva Hudin said...

Tack Hedvig. Jag tycker också att en del av broderierna blir fina. Nu broderar jag "tanter" med hattar som tycker att "Man ska unna sig en fika - ofta". Ser tampongerna ut så nu för tiden? Jag tycker mer de liknar läppstift. Tur jag inte behöver sånt längre för jag skulle kunna ta fel...hahaha!

Eva Hudin said...

Glömde säga att vantarna är supersöta!

Anita Tørmoen said...

Så smarte oppbevaringsposer:)

disa said...

Jag gillar inte heller provlappar, jag gör dem nästan aldrig. Jag gör små grejer istället. Ditt fodral är jätte fint! =)

Sjömans-Elin said...

Höhö, så typiskt dig det känns att se att du stoppar tamponger i påsen... Varför vara som andra och fylla den med torkade rosor, liksom... :)

Madeleine said...

Snyggaste tampongfodralet! Visst är det härligt att göra användbara saker? :D

Pysselfarmor said...

*fniss du med din lilla "påse" ;-))

Provlapparna jag stickar på HV är bra att ha som just provlappar....

nu har du gafflat färdigt om att bilder skulle upp på bloggen -- glo nu för 17....

med nål och tråd said...

Supersnyggt såklart!! Jag ser framemot att se mer av din nya mani :)
Smart att du och Monica delar, det kommer nog bli ganska mycket arbete. Det svåra är bestämma sig för en idé, har ni samsats om hur det ska se ut?

Pixi said...

Det blev ju jättebra att göra så med provlapparna!! Roligt att använda det till tampongerna,hehe!! Så duktig du är som gör tvåändstickning! Tar inte sånt tid lr det är bara tills man kommit på tekniken? kram kram =)

metamorphosis said...

Smart att göra ngt av provlapparna! Tycker att det blir så skön kombination av det otvugna och det avancerade när man gör det! :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt said...

Hejsan Hedvig !

Nu följer jag Din blogg, även om jag är urusel på att sticka,virkar bättre.
Har satt in en sida om evenemang om att "Rädda utekatterna från att frysa i vinter" på FB.Tråkigt att vara allergisk för katter, min Dotter är det ochså med sin astma men har har haft katt sedan 25-årsdagen nu 40 år.Så kattan Benjamin har några år på nacken.

Som ung handarbetade jag mycket.Nu är jag själv.Inte ens en grå liten fågel på grönan kvist har jag.

kram Mi

nattugglan said...

Äh skitt för provlappr.. de gillar jag inte heller..bättre då att göra nåtav provlappen..så tampongfodral va ju fint..säkert ingen anna som har samma!..Mena du muggen taikka va fin el va det nå gammalt glas..? Kanske jag har som utlottning närmare jul en sån mugg.. vi får se.

Virvelvind said...

Lyxigare tampongfodral får man leta efter!

Gumali said...

Visst är det hysteriskt roligt att tvåändssticka! Började en kurs förra veckan och inspirationen är total. Stickar, nystar garn och lusläser bibliotekets alla böcker om tvåändsstickning. Vill lära mig mer och mer!
Variationsmöjligheterna är oändliga.
Fin "provlapp"!

4U2 said...

Du är inte bara duktig, du är fiffig med! ;)

Anonymous said...

Våga vägra provlappar, gör något av dom istället!
Äntligen någon som kommit på vad!
Superfint!