Wednesday, March 23, 2016

På gång till Larven

Förutom att jag börjat sy igen så har jag även ett par garniga saker på gång till Larven. Först ut är en mormorsrutefilt. Jag insåg att ska jag någonsin göra en sådan så är det nu, för jag skulle aldrig orka göra en större än till en nyfödd...


Den blir smått hysterisk i alla tänkbara färger. Jag använder mig av resterna från de små garnnystan som vi fick på fortsättningskursen på HV. Jag arbetar enligt principen att dra upp fem nystan av slump och göra en ruta av dem. Vissa kombinationer blir onekligen mer lyckade än andra, men på något sätt blir helheten ändå fin!


Jag håller även på att sticka en sådan här riktigt klassisk babykofta. Den är inte jätterolig att göra, men jag tycker modellen är så fin! Jag har kommit över halvvägs, men får nu lägga på en rem eftersom Larven kommer vilken dag som helst.

No comments: