Wednesday, October 13, 2010

Garn!

Fick hem följande garner på posten i slutet av förra veckan: 3 nystan grått ullgarn från Navia och 11 nystan Marks och Kattens Eco Ull i beiga och bruna nyanser.

Garn i stora lass!

Navia-garnet ska bli ett par värmande tossor så småningom och Eco-ullen ska bli en "Pippi-tröja" fast då i andra  färger. Har spanat på det länge och velat haft en sådan tröja i ett par år nu, men slog äntligen till. Jag älskar sådana tröjor, men är ju inte den direkt färgglada typen så att ha den klassiska varianten i rött och blått känns inte riktigt som jag.

Självklart kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan började sticka i söndags, trots att jag har ett par andra (än så länge hemliga) projekt som definitivt borde ha prioriterats först... Så här långt kommen är tröjan i alla fall:

Blivande tröja

Så till något helt annat... Är det någon som vet var man går in och ändrar tidsinställningar i bloggen? Den påstår att jag lägger upp inlägg kl. 05 på morgonen, vilket garanterat inte är fallet. Har inte hittat var man ändrar detta och ber nu därför allra ödmjukast om hjälp med detta... Pretty please with sugar on top...

6 comments:

Fiff said...

Det ser fint ut :-) Jag vet att det är fler som har haft problem med tidinställningen, men jag är inte hundra på hur man fixar det. men du kan kanske börja med att kolla så du har rätt tidszon inställd? Det finns under inställningar, formatering. Hoppas du kommer på en lösning! Och förresten, det är inte silver våra ringar är gjorda av...det är stål! Ännu hårdare ;-)

Maria said...

Hej!
Såg att du är en ny följare till min blogg - välkommen!
Nu måste jag ju kolla in din! Här finns det mycket trevligt, ser jag. Och nu följer jag dig också. Det är så roligt att få se vad likasinnade håller på med. Lycka till med tröjan och allt det andra.
Maria

Anna said...

Vilka mysiga färger på tröjan! Förstår att du inte kunde hålla dig ifrån att sticka. Hur lätt är det när man har nya garner som bara ligger och väntar på att man ska börja? ;)

Maria said...

Hej igen!
Jag tog mig friheten att länka till din blogg från min. Lade in din bild av julkrubban hos mig. Hoppas att det är OK. (Skulle väl ha frågat först....)
Maria

Anta said...

Hejsan
Vad roligt att du har hittat in till mej för nu har jag hittat in till din super mysiga blogg, den kommer jag att följa.Visst är russlarna för härliga
Ha det så bra. Anta

Evas Pyssel said...

Hej Hedvig !! Kul att du tittade in på min blogg. Det är roligt med nya bekantskaper, som även betyder ny inspiration. Snygg tröja du stickar. Mönstret påminner om Pippitröjans som jag är igång med. Och bonaden till din pojkvän....så fräck !! Ha det gott !! Eva