Tuesday, October 15, 2013

Beställningsjobb


Jag ska erkänna att jag är föga road av att sticka på beställning. Men ibland tar man sig i kragen och gör det ändå.

Som till exempel när min kollega beställde ett par FeminInos-vantar till sin sambo Elin.


Klantig som jag var stickade jag ju två högervantar först. Lite pinsamt att man gör det när man stickar efter sitt eget mönster, där man skrivit "tänk på att spegelvända vänstervanten"...


Här ovan ser vi också den något motvilliga modellen posera med vantarna på, både högern och vänstern...

Men, nu blir det soffläge för en annan. Fotboll på TV betyder att jag får sticka ifred. Snacka om winwin-situation!


8 comments:

Evas Pyssel said...

Häftiga vantar !! Duktiga du !!!
Kram Eva

Siv said...

Vantarna blev jättefina! Någon gång ska jag försöka mig på dem....
Önskar dig en fortsatt fin höst!

Eva said...

De är jättefina!
(Tycker jag trots att jag har extremt svårt för knutna nävar, oavsett sammanhang :D )
Borde ha kommenterat igår och kunnat säga GRATTIS på rätt dag :( Får bli idag istället: GRATTIS!

Manduzana stickar said...

Haha, det händer mig typ VARJE gång jag ska sticka vantar.

Ozas Pysselverkstad said...

superfina!

Fiff said...

De är ju sååå coola! Å jag hoppas det inte är jättebråttom med "duvetvad" *blinkblink* ;-)
för jag e så trött på kvällarna, så jag får typ noll gjort.
Men idag har vi gjort must på våra äpplen, så jag får kanske nån vitaminkick nu, hihi!

Äppelblom said...

Jag bara suckar - åååh, så fina!!!
Må så gott!

Kim said...

De vantarna är verkligen jättefina. De står min min lista över saker som jag vill sticka!